SEO optimizacija je rešitev za preboj spletne strani med prve zadetke na Googlu, ko kupci iščejo ponudnike ali izdelke. S tem spletna stran povečuje organski obisk, ki je po definiciji brezplačen. Za doseg tega cilja je potreben akcijski načrt SEO optimizacije in njena preudarna izvedba.

Vlaganje energije v zvišavanje pozicij na spletnih iskalnikih pomeni alternativo plačevanju oglasnih sporočil (na klik). Kje ste pa vi z vašim SEO-tom? 

Podjetja si želijo na svojih spletnih straneh veliko obiska. Pričakujejo tisti magični klic kupca za velik posel, ker jih je našel na spletni strani. Ali pa prenovijo spletno trgovino in se ne zgodi nič (nobenega obiska, razen 2 do 3 sodelavcev). V kolikor nismo poskrbeli za stabilen promet obiskovalcev na spletno stran le-ta ne bo izpolnila svoje vloge.

Dokaz, da je možno priti na 0. pozicijo na Googlu (takoj za oglasi z izpostavljenim besedilom), nam je uspelo na ključno besedo “Projektni vodja”

PRIPRAVA NA SEO OPTIMIZACIJO

Dober SEO projekt je danes že skoraj znanstvena aktivnost. Vključuje multidisciplinarna znanja in vedno manj gre za one-man-band naloge. Na začetku je potrebno določiti cilje v obliki ključnih besed, za katere želimo rangirati višje na spletnih iskalnikih (pri kupcih prevladuje Google) in tekmovati s konkurenco, ki je mogoče niti še ne poznamo in z uspešnimi SEO tehnikami že uspešno povečuje svoj tržni delež. Nato izdelamo akcijski načrt, ki bo vsem sodelujočim v pomoč pri izvedbi SEO optimizacije.

1. Določitev ciljnih ključnih besed

Kot je za streljanje z lokom pomembno, da puščico usmerimo v pravo tarčo, je za SEO pomembno, da na začetku izberemo prave ključne besede, za katere želimo dvigniti pozicije na Googlu.

Izbira ključnih besed za SEO optimizacijo spada v področje poslovnega odločanja v podjetju.

Primeri ključnih besed za podjetja različnih dejavnosti so:

  • “pediker Ljubljana” (če ste pediker)
  • “Thinkpad Carbon x1” (če prodajate računalnike)
  • “Kam v hribe?” (če ste planinska koča)
  • “lekarna blizu mene” (če ste lekarna)
  • “koda za popust About you” (če ste spletna stran s kuponi in kodami)
  • “vztrajnik VW Passat cena” (če ste servisna delavnica)

Ključne besede odražajo prodajne prioritete podjetja. Produkti in storitve, v katerih se ustvarja največja dodana vrednost (profit), so kandidati za top ključne besede. Seveda je potrebno razmišljati kot kupec oziroma uporabnik in se vprašati, kako razmišlja in kaj vpisuje v Google, ko želi rešiti svoj problem. Nekatera podjetja pa imajo s tem dileme kot npr:

  • zobozdravstvena abmulanta: uporaba pojma “zobar”
  • športna trgovina: uporaba pojma “superge”

Odgovor na ta vprašanja se ponavadi skriva v raziskavi ključnih besed (angl. “keyword research”), poznavanju kupcev, navad in njihovega razmišljanja – pri čemer je pri SEO potrebno fleksibilno razmišljanje in prilagoditev nivoju kupca.

Cena SEO optimizacije je top iskalni pojem

Pri ključnih besedah je pomembna točka večjezičnost. V kolikor ima spletna stran cilj doseganja višje pozicije na tujih trgih, je potrebno raziskati pravila in navade potrošnikov na teh trgov s poudarkom, kako iščejo odgovore na svoja vprašanja in izzive. Izvedba SEO optimizacije na več trgih seveda terja izbor ključnih besed v več jezikih in temu ustrezno pripravo več pristajalnih spletnih pod-strani.

Zanimiv pristop k ugotavljanju pravih ključnih besed je oglaševanje na le-te kot predhodni test predvidenega prometa, konkurenčnosti in primerjalni podatek o strošku pridobitve novega obiska, ki je kasneje lahko benchmark za ugotavljanje profitabilnosti SEO procesa.

2. Pregled konkurence

Pri SEO optimizaciji je zelo pomebno opraviti analizo konkurence. Ta nam pove, katere spletne in SEO tehnike se obrestujejo v višjih pozicijah in v čem smo od konkurence lahko še boljši.

“Analiza konkurence” glavna aktivnost, ki jo sicer vsak dan izvajajo uporabniki, ko iščejo izdelke in storitve po spletu. Zato je konkuriranje na spletnih iskalnikih ključno za trajno preživetje podjetja.

Pregled konkurence bo izdal naslednje odgovore:

  • najbolj uspešni konkurenti in njihove SEO optimizacijske metode tehnike izvajanja
  • potrebna količina vsebin in frekvenca njihovega objavljanja
  • uporaba slik, videa in ostalih datotek
  • potrebna tehnična urejenost spletne strani in
  • uredite uporabniške izkušnje
  • viri pridobivanja povratnih povezav

3. Akcijski načrt za SEO optimizacijo

Akcijski načrt mora biti napisan razumljivo, v skladu s poslovno strategijo in po sklopih, ki jih lahko dodelimo v izvedbo:

  • digitalni marketing ekipi
  • programerski ekipi
  • piscem vsebine
  • odločevalcem v podjetju
  • ostalim (IKT oddelku, prodajni službi, …)

Sestavni deli SEO akcijskega načrta so:

  • naslov aktivnosti
  • ugotovitev oz. problemsko stanje (besedilo, slike)
  • ukrep (besedilo, slike)
  • izvajalec ukrepa oz. odgovorna oseba
  • datum izvedbe ukrepa
  • status (odprto/rešeno)
  • komentarji pri izvedbi

Akcijski načrt je pripravljen kot Word ali Excel datoteka, mnoga podjetja pa uporabljajo za učinkovito izvedbo SEO optimizacije tudi orodja kot so Trello, Asana, Jira in podobno.

METODE IZBOLJŠANJA POZICIJ NA SPLETNIH ISKALNIKIH

Metode doseganja višjih pozicij na Google-u temeljijo na aktivnostih opredeljenih v akcijskem načrtu SEO optimizacije. Izvedba SEO aktivnosti se namreč v grobem deli na tri področja:

  • tehnična optimizacija spletnih strani
  • optimizacija vsebine
  • pridobivanje povratnih povezav

4. Tehnična SEO optimizacija strani

SEO tehnična optimizacija pomeni programsko prilagoditev spletnih strani spletnim iskalnikom (npr. Google-u). V praksi delimo aktivnosti tehnične optimizacije v dve skupini in pragmatično v dve časovno ločeni fazi:

  • higienski tehnični ukrepi: ureditev tehnične skladnosti v skladu z dobrimi praksami izdelave spletnih strani, izboljšanje hitrosti nalaganja strani, dovoljenje za dostopanje botov in pajkov spletnih iskalnikov do strani, ureditev prikazovanja na mobilnih napravah.
  • SEO tehnični ukrepi: zagotovitev html elementov na spletni strani, ki služijo za povečanje prijaznosti do spletnih iskalnikov: meta opisi, cannonical povezave, hreflang, lang, Open Graph podatki, alt besedilo in opisi slik.

5. Optimizacija vsebine spletne strani

Vsebina na spletni strani mora podpirati ključno besedo, za katero želimo izvajati optimizacijo (oz. več ključnih besed). Med vsebino spadajo:

  • naslovi in podnaslovi (h1, h2, …)
  • besedila v odstavkih, seznamih, tabelah
  • slike, video – pri slikah je že pomembno, da slika predstavlja pravilno ključno besedo, saj jih zna Google prepoznati. Prav tako slike, ki so v videu in pripadajoče metapodatke (npr. objavljeno na Youtube)
  • različne datoteke, objavljene na spletni strani oziroma prispevku, ki jih npr. Google zna prebrati (PDF, Word, …)
  • povezave (zunanje in notranje), pri čemer je pomembno, da ne pridobivamo toksičnih ali no-follow povezav, ki naši strani bolj škodujejo kot koristijo

Pri vsebinski optimizaciji je potrebno paziti na ustrezno gostoto ključnih besed, ki se pojavljajo na strani. S stališča razumevanja strani (za katerikoli algoritem ali človeško branje) je priporočeno, da se ključna beseda pojavi v naslovu ter da preostalo besedilo dosledno sledi osredotočenosti nanjo.

6. Vsebinska strategija spletne strani

Zavedati se moramo, da so SEO aktivnosti niso podobne obisku zdravnika ali avtomehanika, ki nas pozdravi ali nam popravi avto. Če pa se držimo teh primerjav, pa je SEO proces zdravstvena storitev, ki venomer spremlja naše zdravje, nam nadene pametno uro in je obveščen ob odstopanjih – takrat vskoči in izvede korekcije ter preliminarne popravke glede na pričakovane spremembe Googlovega ranking algoritma. Z doslednim upoštevanjem bomo sčasoma celo ugotovili, da SEO deluje.

Ena od zelo pomembnih aktivnosti, ki jih izvajajo podjetja lahko interno je pisanje vsebine. Ponavadi poteka znotraj oddelka marketing ali digitalni marketing, ali pa se vsebina naroča pri zunanjih piscih ali ponudnikih vsebine. Ne glede na njen izvor pa je pomembno, da:

  • se vsebine na spletnem mestu objavljajo redno (spletnim iskalnikom sporočamo, da je stran “živa” in aktualna za njihove uporabnike). Vodja marketinga bo verjetno za lažje obvladovanje vzpostavil koledar objavljanja vsebin (“Content Calendar”)
  • vsebine niso podvojene. Paziti je potrebno tako na interno duplikacijo (npr. produktna stran zelo podobnih izdelkov oziroma variacij istega izdelka) kot na eksterno duplikacijo (v kolikor je naša vsebina objavljena še na kateri drugi spletni domeni).
  • pisci vsebine upoštevajo navodila, ki jih ima spletna stran “uzakonjena” (“SEO Content Guidelines”), da bo novo objavljena vsebina dejansko koristila SEO procesu podjetja. Pogosto prihaja zaradi neskladnosti do kanibalizacije, penalizacije celotne domene s strani Googla ali premajhnega pozitivnega učinka. Smernice ponavadi zajemajo uporabo glavnih in pomožnih ključnih besed, naslovov, gostoto uporabe ključnih besed, omejitve pri pisanju meta opisov in podobno.

METODE BOLJŠE VIDNOSTI NA ISKALNIKIH

Poleg pozicije ključnih besed na spletnih iskalnikih je pomembno tudi, da je uporabniku prijazen tudi prikaz zadetka. Ljudje bodo med različnimi zadetki v rezultatu iskanja klikali na višje pozicionirane ter na tiste, ki vizualno in informativno bolj izstopajo. To lahko zagotovimo z:

  • ustreznim poimenovanjem naslova spletne stran, da je v skladu s ključno besedo iz iskanja (<title>)
  • meta opisom strani (<meta description= ..>)
  • Rich snippet podatki, ki vnaprej signalizirajo vsebino spletnega mesta v skladu z iskano ključno besedo
  • Podatki o podjetju (“Google my business”)

Primer Rich snippets prikazovanja dodatnih informacij na Google.com:

Z rdečo smo označili “rich snippet” elemente, s katerimi pride naša stran med zadetki na Googlu do večjega izraza. Rich snippets nisu nujno v prid višje pozicioniranosti, vendar pri uporabnikih pritgnejo več pozornosti in s tem klikov na uporabnikovim očem bolj zanimive povezave (rečemo, da zvišujejo CTR “angl Click through rate”).

Primer “Google my business” vizitke podjetja, ki se pojavi ob iskanju imena firme je koristna za posredovanje ključnih podatkov o podjetju:

Podjetje ima možnost pri Googlu zaprositi za urejanje svojih podatkov v z rumeno označeni sekciji.

METRIKE USPEŠNOSTI SEO AKTIVNOSTI

Pri SEO je pomembno, da imamo pred očmi vseskozi prave metrike ocenjevanja uspešnosti in napredka. Razlog za to je, da kot odločevalec prehitro pademo v rezultatsko brezno in izstopimo iz SEO vrtiljaka.

Primer: podjetje je s SEO-tom dobro začelo in optimiziralo tako vsebino kot HTML programsko kodo spletne trgovine. Po 3 mesecih ni bilo novih nakupov z naslova organskega obiska. Podjetje je sklenilo, da SEO ne deluje, izstopilo iz procesa optimizacije in se še bolj oprlo na plačljivo oglaševanje.

Podjetje pa medtem ni preverjalo ključnih KPI-jev SEO procesa. Za ključne besede, na katere je poprej zelo slabo rangiralo (v povprečju okoli 80. mesta na Googlu), je v povprečju zraslo za 20 pozicij. Z nekaterimi ključnimi besedami je podjetje prišlo do 3. strani na glavnem spletnem iskalniku. Ljudje sicer niso kaj dosti klikali na zadetke podjetja, vendar je SEO proces deloval in bi ga bilo vredno nadaljevati. Čez 1 leto bi delež organskega obiska presegel delež iz mailing kampanj.

Pripravljalske metrike v ozadju:

  • št. objavljenih pripsevkov na blogu
  • ali je stran mobile ready
  • hitrost delovanja spletne strani (v %)

Te metrike koristijo usmerjanju izvedbene ekipe in posredno vodijo do SEO rezultatov.

SEO je sprint na dolge proge. Na vprašanje naročnikov, kako hitro bomo njihovo ključno besedo spravili na prvo stran Googla, je precej težko odgovoriti. Ali se bo pozicija izboljaševala, pa je zagotovo. Velja zakon vzroka in posledice: če v nekaj vlagamo, se nam povrne. Vir: Google Search Console, prikaz izboljšavenja pozicij za izbrano ključno besedo.

SEO metrike v ožjem pomenu:

  • pozicija v rangu
  • organski obisk
  • stopnja konverzije s SEO virom obiskov (tukaj se SEO uradno dotakne UX-a)
  • delež prodaje z naslova organskega prometa

Druga skupina metrik je s poslovnega vidika veliko bolj aktualna, vendar ne more nastopiti, v kolikor se aktivnosti ne zgodijo na pripravljalni stopnji ter z dosledno izvedbo SEO nalog, ki jih odražajo pripravljalni KPI-ji.

Za poslovno zavednega naročnika SEO aktivnosti je merodajna metrika uspešnosti na primer: koliko novih obiskovalcev je prišlo iz Googla na pristajalno stran, dedicirano določeni ključni besedi. V sliki se lepo vidi začetna rast organskega prometa po prvih SEO ukrepih ter nato stabilizacija na v povprečju 8x višjem dotoku obiskovalcev iz Google iskanja (primer za slovensko ključno besedo, visoko stopnjo konkurence (500 ponudnikov v Ljubljani in okolici)).

SEO metrike postanejo del metrik uspešnosti delovanja marketinga oziroma digitalnega marketinga in jih je potrebno periodično analizirati (na npr. 14 dni), da iz njih izluščimo potrebne ukrepe rasti (postanejo “actionable data”).

POGOSTA VPRAŠANJA LASTNIKOV SPLETNIH STRANI IN TRGOVIN

V praksi se lastnikom spletnih strani SEO sliši zelo moderno in mamljivo. Marketinški oddelki se v zadnjih letih na veliko poslužujejo SEO storitev in vedno več razumejo na to temo, kar koristi tako strategiji oglaševanja, objavi vsebine ter razvoju in uporabniški izkušnji kot tudi prodajnim številkam (ROAS). Ker so kliki (obiski na spletni strani) organskega izvora brezplačni, pa se naročnikom pogosto zdi, da je SEO na tržišču prosta dobrina. Za boljše konkretno razumevanje te dejavnosti smo pripravili odgovore iz naših praktičnih izkušenj na nekaj osnovnih pogostih vprašanj:

Ali nas Google lahko kaznuje, če opazi, da izvajamo SEO?

SEO optimzacije ne kaznuje in ne tretira kot spam. Ravno nasprotno, Google je to povsem javno v govoru njihovega nekdanjega vodje razvoja algoritma spletnega iskalnika Matt Cutts, da SEO dejansko pomaga Googlu in s tem spletnim stranem:

Ali nam linki na zunanje spletne strani koristijo?

Če bi goreče verjeli, da z linkanjem na zunanje spletne strani dejansko lahko dosežemo rast, potem bi s to aktivnostjo hitro pretiravali in bi vodila do poslabšanja SEO pozicij (odtoka “link juica”). Na zunanje strani naredimo povezave zgolj, v kolikor se na kaj slicujemo (potrditev verodostojnosti podanih informacij) ter v primeru, ko ocenimo, da bi uporabniku koristilo več podatkov in informacij na izbrano temo. Praviloma linkamo na spletne strani z višjo kredibilnostjo, na primer Wikipedia ipd.

Ali se morajo naši zaposleni izobraziti za SEO?

SEO je razvijajoča se veda, ki sledi tako tehničnim trendom kot vsebinskim ter izkušnji uporabnika. Najbolj optimalno bi bilo delovno mesto “Specialist za SEO” znotraj podjetja, vendar je zaradi potrebne specializacije in stroškov za manjša in srednja podjetja to neracionalno. Bolj je pomembno, da se zaposleni v oddelku digitalnega marketinga seznanijo z osnovami, da lahko čim hitreje in čim učinkoviteje sodelujejo v SEO procesu, ki ga ponavadi izvaja zunanji izvajalec.

Koliko časa traja SEO aktivnost?

SEO aktivnost se dejansko ne konča, ima pa magnitude. Najbolj udaren je začetek, ko se izvaja tehnična optimizacija in okrepitev vsebine na spletnem mestu. Nato pa se ob rednem objavljanju vsebine izvajajo planirani SEO sprinti, ki kampanjsko močno dvigujejo pozicije ključnih besed.

Kako hitro bomo na prvi strani Google-a?

Najbolj univerzalen odgovor je: odvisno. Je pa dejastvo, da je včasih Google potreboval veliko dlje (tudi do 6 mesecev) za indeksiranje novih ključnih besed kot danes (lahko že v 3 dneh). Hitrost napredka je nato odvisna od konkurence in ustreznih SEO ukrepov ter povratnih povezav, kar za slovenske ključne besede traja tudi po več mesecev. Za angleške oziroma tuje ključne besede, na trgih kjer je konkurenca večja, pa tudi leto ali več.

Cenik SEO optimizacije – koliko stane SEO?

Ceno SEO optimizacije je potrebno razdeliti na:

  • investicijo v zunanjega svetovalca, ki razloži in postavi strategijo
  • strošek programerske ekipe
  • strošek pisanja vsebine

Cenovni primeri iz prakse segajo od 500 EUR do 1000 EUR za predloge kritične tehnične dokumentacije.
Cena SEO svetovanja je odvisna od ciljev in dejavnikov, ki jih naročnik in izvajalec ocenita na začetku.

Katere aplikacije za SEO priporočate?

Osnova, kjer lahko začnete s SEO optimizacijo je vedno vaš CMS (Content Management System) – to je spletna aplikacija, na kateri teče vaša spletna stran. Primeri CMS-jev so WordPress, Silverstripe, Joomla, Drupal in podobni. Vsak sodoben CMS ima v sebi implemetirane osnovne funkcionalnosti za SEO (npr. permalinks – možnost dodajanja ključnih besed v naslovu pod-strani, upravljanje meta opisov, štetje besed med pisanjem vsebine in podobno). Dodatno pa obstajajo brezplačni ali plačljivi SEO vtičniki (plugini) za CMS-je, ki merijo trenutno SEO optimiziranost posamezne pod-strani za izbrano ključno besedo. Eden najbolj znanih in priljubljenih vtičnikov je Yoast SEO.
Drugo skupino predstavljajo specialne aplikacije, ki so od spletne strani in CMS-ja neodvisne. Prednost teh aplikacij je, da skoraj v realnem času preverjajo pozicije na iskalnikih (npr. Google-u) naše spletne strani ter konkurence. Pri tem ugotavljajo delovanje algoritmov pozicioniranja na iskalnikih ter prikazujejo dobre prakse SEO optimiziranja, nekatere tudi z umetno inteligenco oziroma s strojnim učenjem. Najbolj priljubljene SEO aplikacije so: SEM Rush, Ahrefs, MOZ, Similarweb in Screamfrog.
Tretjo skupino predstavljajo brezplačna orodja, ki niso nujno namenjena SEO optimizaciji, vendar jih ponuja Google (z namenom, da se spletne strani na splošno SEO optimizirajo, kar mu bo omogočalo lažjo klasifikacijo in razumevanje objavljenih informacij in s tem učinkovitejše iskanje) in jih SEO mojstri s pridom uporabljajo:

  • Google Analytics – orodje za spremljanje statistike obiskanosti spletne strani
  • Google Search Console (prej Webmaster Tools) – orodje, ki nam da vpogled v to, kako Google vidi našo spletno stran, pozicioniranje ključnih besed ter napake na spletni strani
  • Google Keyword Planner – orodje, sicer namenjeno plačljivim oglaševalskim kampanjam (Google Ads), ki prikaže konkurečnost in priljubljenost ključnih besed
  • Google PageSpeed Insights – orodje za merjenje hitrosti nalaganja spletnih strani (hitrost je eden od pomembnih kriterijev za pozicioniranje spletnih stran med zadetki na Googlu)
Ali je za ključno besedo bolje postaviti svojo domeno ali objaviti podstran?

V kolikor želimo eni ključni besedi posvetiti svojo domeno moramo imeti v ozdaju močan poslovni interes ter pripravljeno dovolj vsebine ter podpornih aktinvosti, da bo domena oziroma storitev (trgovina, funkcionalnost) dejansko zaživela. Če tega ne moremo zagotoviti ali poslovni načrt za ključno besedo (produktom) ni ekskluziven, je dovolj ključni besedi posvetiti podstran ali kategorijo.

Na Googlu smo padli. Ali je možno povrniti pozicije, ki smo jih predhodno imeli?

Reševanje seo pozicij na goolgu
Slika: Semrush pregled po SEO popravljalnih aktivnostih na spletni strani

Ob spremembi algoritma ali po večjih programerskih posegih v spletno (npr. prenos spletne trgovine na novo domeno) mesto se rado zgodi, da to negativno vpliva na dosežene pozicije na googlu. Z ustreznimi SEO ukrepi je možno pozicije povrniti in celo izboljšati.

Imamo več-jezično spletno stran. Ali se dela SEO za vsak jezik posebej ali vse jezike skupaj?

SEO aktivnost je veliko lažje osredotočiti in obvladovati, v kolikor ciljamo na posamezno ključno besedo (poleg produktnih ključnih besed tudi branding – ključne besede blagovne znamke). Torej je smiselno izvajati SEO po različnih trgih/jezikih za različne ključne besede tudi znotraj enega spletnega mesta.

Kako pomembno je, da imamo v nazivu domene tudi ciljno ključno besedo?

Uporaba ključnih besed, ki niso blagovna znamka, lahko pomaga pri boljši razpoznavnosti spletnega mesta kakor tudi pri razumevanju algoritmov iskalnikov, na katero tematiko se spletno mesto osredotoča. V današnjih časih je koristno ni pa zelo pomembno.

Kako pogosto moramo objavljati bloge za hitro rast na Google-u?

Objavljanje 2-3 člankov tedensko je super frekvenca, ki pa jo zmorejo le redki. Potrebno se je vprašati, kakšna je interna zmožnost pri objavljanju in povpraševanja po vsebini s strani obiskovalcev oziroma naročnikov na vsebino. Objava 100 člankov ob zagonu spletnega mesta in nato objavljanje enega članka mesečno pri iskalnih algoritmih hitro zvodeni.

Kako preseliti podstran na ločeno spletno domeno, ki smo jo ravnokar registrirali?

Preusmeritev spletne strani na novo domeno je za SEO eden od najbolj rizičnih projektov, ki se ga boste lotili. SEO kapital, ki ste ga gradili skozi leta lahko v nekaj dneh ali tednih strmo uplahne, v kolikor migracija na novo domeno ni strokovno opravljena. Pri prenosu na novo domeno je poleg specifik vašega novega spletnega mesta za ohranitev rangiranja ključnih besed potrebno uveljaviti 301 preusmeritve starih strani na nove ter replicirati določene tehnične optimizacije.

Kako izvajati SEO za spletno trgovino?

Pri spletnih trgovinah se lastnikom na prvo žogo pogosto zdi, da izberejo ključne besede identične produktom, ki jih prodajajo. Samo s takšno BOFU strategijo se bo spletna trgovina podala v cenovno bitko z ostalimi ponudniki, ki ponujajo identične izdelke. Za razliko od ostalih spletnih mest (npr. novičarskih strani) se morajo spletne trgovine podati v boj za kupca že v zgodnjih fazah zrelosti za nakup, ko se potencialnim kupcem porajajo drugačna vprašanja kot zgolj produkt in cenovna primerjava. Tehnična SEO optimizacija spletnih trgovin pa bo vključevala še dodatke, ki jih npr. Google omogoča za boljšo uporabniško izkušnjo pri prikazu zadetkov iskanja.

Kakšne so posebnosti SEO optimizacije za storitve?

V kolikor gre za storitve lokalnega značaja (polaganje parketa, pedikura, ) je rešitev v lokalni SEO strategiji; primer: “polaganje parketa Bežigrad”. Za storitve, ki niso vezane na lokacijo digitalne storitve je potreben drugačen pristop glede na specifiko.

Ali starost domene vpliva na uspešnost rangiranja pri spletnih iskalnikih?

Gre za splošno uveljavljeno dejstvo, ki izhaja iz časov okoli leta 2010, ko so nekateri SEO strokovnjaki ugotavljali, da je starost domene zelo pomemben faktor. Tudi danes še ne moremo zavreči te hipoteze, kar dokazujejo različne SEO agencije, ki zakupujejo potekle domene in na njih postavijo povsem drugačno vsebino in storitev – njihovi zadetki pa se prikazujejo na višjih pozicijah.

Kako hitro Google poindeksira novo objavo na blogu?

V zadnjih dveh letih je Google pospešil hitrost indeksiranja spletnih strani. Po naših izkušnjah se spremembe na strani lahko odrazijo že v 2 tednih (npr sprememba URL-ja, naslova…) ali pa šele čez 1, 2 ali 3 mesece (večje spremembe in spremembe, ki vplivajo na rangiranje in pozicijo ključnih besed).

Naš SEO ne deluje, ker se nam organski obisk ne povečuje!

Pri SEO projektih in procesih so zelo pomembne metrike, s katerimi merimo naš uspeh. Prvo vprašanje je, ali uporabljate prave metrike za sodbo o neučinkovitosti vaših SEO aktivnosti. V ozadju se vam lahko zvišujejo pozicije, vendar dokler pozicija ne zraste do prve strani na spletnem iskalniku, ne pričakujte velikega prometa z naslova organskega obiska.

Prave ključne besede iskanja na googlu so dober začetek za optimizacijo spletnih strani. Poleg povratnih povezav je optimizacija spletnih strani tudi poseganje v vsebino in “on site” tehnologijo spletne strani. Izbor ključnih besed pomeni pripravo pristajalne strani za vsako od njih, tako da vaša spletna stran oziroma spletno mesto postane zbir različnih strani, namenjenih različnim ključnim besedam. Seo optimizacijo in katerekoli druge tehnične in pomenske optimizacije spletnih strani je smiselno izvajati redno, s čimer se ohranja aktualnost strani v isklanih algoritmih.

mag. PRIMOŽ FRELIH
Začel je kot programer spletnih strani 20 let nazaj ter največ izkušenj nabral kot vodja velikih spletnih prodajaln (e-commerce), konfiguratorjev in booking platform. S ciljem povečevanja stopnje konverzije in trajne rasti spletne prodaje pomaga podjetjem s svetovanjem o digitalnem marketingu, načrtovanjem učinkovitih spletnih strani, CX/UX strategijo, WordPress programiranjem, SEO optimizacijo in pri razumevanju analitike. Več o meni